Site-ul https://pastas.md, denumit in continuare „pastas.md” sau „site-ul”, este deținut și administrat de catre Cristal Concept S.R.L., companie identificată prin codul fiscal 1010600031512 cu sediul juridic: MD-6525, str. Școlară, 15-B, et. 3, s. Maximovca, r-ul Anenii Noi, Republica Moldova.
Prin prezenta, se definesc condițiile generale de utilizare a site-ului https://pastas.md de către potențialii vizitatori sau clienți. Accesând și navigând pe acest site, vizitatorul acceptă termenii de utilizare descriși mai jos.

Definiții

Utilizator – orice persoană care vizitează site-ul pastas.md.
Client – persoană fizică / persoană juridică ce efectueaza o Comandă.
Produse și Servicii – orice produs sau serviciu menționat în Comandă, care urmează a fi furnizate de către Pastas.md, Clientului.
Comandă – un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Pastas.md și Client prin care Clientul își exprimă intenția de a achiziționa anumite Produse și/sau Servicii și să facă plata acestora.
Pastas.md – societatea Cristal Concept S.R.L., cod fiscal 1010600031512.
Contract – o Comandă confirmată de către Pastas.md, prin care Pastas.md este de acord să vândă și să livreze Produsele și/sau Serviciile iar Clientul este de acord să le achiziționeze, să primească și să facă plata acestor Produse și Servicii.
Curier – orice persoană de drept public sau privat care prestează servicii de curierat rapid.
Newsletter / Direct marketing –  actul de a trimite un mesaj comercial, de obicei la un grup de oameni, folosind adresa de e-mail/numărul de telefon. Termenul se referă la trimiterea de mesaje cu scopul de a îmbunătăți relația noastră cu clienții/abonații, încurajând loialitatea clienților sau convingând abonații să realizeze o achiziție. Dacă doriți să nu mai primiți notificări comerciale, aveți opțiunea să vă dezabonați din orice email primit de la pastas.md.

Drepturi asupra conținutului site-ului

Cristal Concept S.R.L. deține drepturi complete și depline asupra titlului de proprietate și prin aceasta toate drepturile de autor. Toate informațiile, produsele sau aplicațiile acestui site sunt proprietatea Pastas.md, care își rezervă dreptul de a modifica conținutul și/sau structura în orice moment și fără vreo informare prealabilă.

Întregul conținut al site-ului https://pastas.md este protejat prin Legea drepturilor de autor, toate drepturile fiind rezervate și deținute de Cristal Concept SRL. Este interzisă copierea, modificarea, afișarea, distribuirea, transmiterea, publicarea, comercializarea, licențierea, crearea unor materiale derivate sau utilizarea conținutului site-ului în orice scop fără consimțământul explicit al reprezentanților companiei.

Limitarea responsabilității

În baza legislației în vigoare, site-ul nostru nu are nici o responsabilitate în ceea ce privește:

  • Întârzierile la livrare din cauza furnizorului, curierului sau din alte motive;
  • Deteriorările, distrugerile sau pierderile apărute pe durata transportării până la destinatar, care cad în sarcina transportatorului (curierului);
  • Informațiile eronate furnizate de utilizator. Acesta, oricând are posibilitatea de a corecta sau modifica datele personale din contul creat pe site;
  • Posibilitatea de a contacta viruși prin accesarea website-ului sau prin recepționarea email-urilor cu caracter informativ sau promoțional;
  • Problemele apărute din cauza întreruperii accesului pe site, datorate furnizorului de servicii internet (ISP);
  • Conținutul sau natura site-urilor (părților terțe) prin link-urile cărora un client ajunge pe https://pastas.md;
  • Alte momente de forță majoră ce pot interveni.

Dacă intervin careva probleme la plasarea comenzilor, utilizatorii vor fi contactați prin email sau telefonic.

Înregistrarea ca Utilizator

Pentru crearea unui cont pe site-ul pastas.md, Utilizatorul este obligat să folosească o adresă de e-mail validă. Pastas.md poate refuza cererea de înregistrare în situațiile în care constată ca s-au utilizat informașii neconforme cu realitatea.

Produsele Pastas

Produsele sunt puse la dispoziția clientului și sunt oferite în limita stocului disponibil. Nu putem garanta prezența în stoc, în orice moment, a tuturor produselor oferite. În momentul validării comenzii clientului i se comunică cu exactitate dacă un produs sau altul este sau nu disponibil. Imaginile sunt prezentate pe site cu titlu de exemplu, iar caracteristicile produselor corespund realității în momentul întroducerii lor în baza de date. Ne rezervăm dreptul de a elimina, modifica sau adăuga parametri și caracteristici noi ale produselor, fără notificări prealabile.

Prețurile produselor

Prețurile produselor sunt exprimate în lei moldovenești, includ TVA, sunt finale și nu includ cheltuielile de livrare. Prețul de achiziție indicat pe factură va fi identic cu cel prezent pe site la momentul plasării comenzii și confirmat de către noi în momentul validării comenzii, indiferent de eventualele modificări ulterioare ale prețurilor. Prețul final plătit de Client este format din prețul produsului + cheltuielile de expediție. Prețurile de livrare sunt detaliate pe site.

Comanda

Prin plasarea Comenzii, Clientul garantează că toate datele furnizate sunt reale și corecte, în caz contrar putând suporta consecințele acestor erori (comandă întârziată, transmisă greșit etc). Pastas.md nu poate fi trasă la răspundere pentru informații întroduse eronat, din care pot decurge întârzieri de livrare. În acest context, toate taxele de transport efectuat în vederea reexpedierii Comenzii vor cădea în sarcina Clientului. Prin finalizarea Comenzii, Clientul se declară de acord ca un reprezentant Pastas.md să îl poată contacta, prin orice mijloc disponibil, convenit de către Părți (e-mail/telefon) pentru confirmarea personală a Comenzii.

Pastas.md poate refuza o Comandă în urma unei notificări prealabile adresate Clientului, fără a exista obligații între părți și fără ca o parte să poată pretinde daune, pentru urmatoarele situații:

  • Eșuarea / invalidarea tranzacției online;
  • Neacceptarea de către bancă emitentă a cardului Clientului / a tranzacției;
  • Date incomplete sau incorecte ale Clientului;
  • Activitatea Clientului poate produce daune site-ului pastas.md / partenerilor;
  • Livrări consecutiv eșuate;
  • Alte motive obiective (spre exemplu, dar fără a se limita la: cazul in care Clientul nu garantează ca modul de plată este valid și că nu este obținut printr-o metodă frauduloasă, există suspiciuni cu privire la modalitatea de plată etc.).

Modalități de plată

  • Plata în numerar – se face in lei, integral, este achitată direct curierului care va livra comanda și va elibera bonul fiscal conform comenzii plasate pe site.
  • Transfer bancar – achitare direct în contul bancar. Tranzacțiile se fac in lei, la cursul de schimb al băncii dvs. indiferent de valuta contului pe care îl dețineți. Vă rugăm să folosiți ID-ul comenzii ca referință de plată. Comanda nu va fi livrată până când fondurile nu vor fi încasate în contul nostru.
  • Online cu card bancar (Visa/Maestro/Mastercard) – este necesar să completați un formular cu informațiile despre cardul dvs. in pagina securizată a procesatorului de plați. Plățile cu carduri de credit/debit emise sub sigla Visa și MasterCard (Visa/Visa Electron și MasterCard/Maestro)  se efectuaează prin intermediul sistemului „3-D Secure”, care asigură in primul rând că nicio informație legată de cardul dvs. nu este transferată sau stocată, la nici un moment de timp, pe serverele magazinului sau pe serverele procesatorului de plăți, aceste date fiind direct întroduse în sistemele Visa și MasterCard.

Termen de valabilitate

Termenul de valabilitate este în conformitate cu datele menționate pe etichetele Produselor, cu stricta respectare a condițiilor de depozitare/manipulare. Pastas.md este responsabilă pentru toate viciile produsului prezente la data livrării sau care apar în perioada termenului de valabilitate. O sesizare trebuie facută on-line, prin e-mail sau la telefon, la adresa sau nr. de telefon specificate in secțiunea „Contacte” a prezentului site. Clientului îi va putea fi rambursată contravaloarea produsului într-un cont bancar sau sub formă de voucher. Sesizarea trebuie să conțină descrierea defectului reclamat și o copie a facturii (sau orice alt act care să demonstreze achiziția). Orice sesizare va fi procesată fară întarziere și Clientul va fi informat despre constatările făcute. Procedura de retur va fi trimisă pe e-mail clientului sau comunicată prin apel telefonic imediat ce a fost recepționată sesizarea.

Livrarea produselor

Pentru produsele aflate în stoc, livrarea se va face conform opțiunii Clientului. Costul livrării pe teritoriul Republicii Moldova este de 89 de lei, iar pentru municipiul Chișinău constituie 59 de lei.  Pentru comenzile mai mari de 900 de lei, livrarea este suportată de către Pastas.md.

De regulă, livrarea în Chișinău și în țară se face în termen de 24-48 de ore. În cazuri excepționale (perioade de sărbatori și condiții meteo nefavorabile) timpul de livrare se poate mări, acest lucru fiind anunțat pe site-ul pastas.md.

Pentru Clienții din străinătate, detaliile, termenul de livrare si prețul final al Comenzii va fi comunicat prin e-mail sau telefonic, iar expedierea se va face după confirmarea încasării contravalorii produselor/serviciilor și a taxelor de expediere/transport.

În cazul în care Clientul se află în imposibilitatea recepționării Comenzii în mod personal, Comanda va fi lasată la adresa precizată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și doar în cazul comunicării către Curier, a numărului Comenzii.

În cazul livrării Comenzii (inclusiv la locul de muncă al Clientului), și în situația în care Curierul nu poate avea acces în locația respectivă, Clientul trebuie să se asigure că poate recepționa această Comandă.

Condițiile de livrare se completează cu Termenii și Condițiile companiei de curierat agreate. Nicio cerere de livrare a unei Comenzi nu va putea fi onorată în cazul in care Clientul nu îndeplinește condițiile de mai sus.

Clientul se obligă să semneze bonul de livrare prezentat de catre Curier la livrarea produselor comandate. De asemenea, Clientul va verifica dacă produsele sunt deteriorate sau dacă există lipsuri. Prin semnarea bonului de livrare Clientul recunoaște primirea în bune condiții și în totalitate a produselor Comandate. Astfel, livrarea se consideră efectuată cu succes.

Politica de returnare și garanție

Pastas.md oferă garanţia legală de conformitate care reprezintă obligația legală a vânzătorului față de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea prețului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

Pastas.md oferă posibilitatea de retur pentru clienții care notifică intenția lor în termen de maxim 14 zile calendaristice de la primirea coletului sau oricând, pe parcursul termenului de valabilitate al produsului, daca sunt constatate neconformitați ale produsului ce fac nesigură sau imposibilă administrarea/utilizarea sa.

Cheltuielile de returnare a produsului vor fi suportate integral de către Client, excepție făcând retururile ocazionate de neconformitați/vicii ascunse ale produsului.

Produsele se pot returna prin orice companie de curierat care asigură livrarea coletului de retur la depozitul Pastas.md. Adresa la care se trimit coletele de retur este: MD-6525, str. Școlară, 15-B, et. 3, s. Maximovca, r-ul Anenii Noi, Republica Moldova, tel.: (+373) 69288841.

În caz de retragere din Contract, Clientul este obligat să restituie produsele achiziționate în termen de maximum 14 zile de la data retragerii din Contract. Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficientă transmiterea de către Client a comunicării privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere (14 zile de la data recepționarii Produselor).

În orice situație de returnare a produselor, acestea trebuie să fie în aceeași stare în care au fost recepționate de Client, în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreună cu toate documentele care l-au însoțit (factură, bon fiscal etc.). Produsele returnate trebuie să fie în aceeași condiție ca la primire: fară defecte (cu excepția viciilor ascunse și exceptând defectele deja semnalate de Client în corespondența cu pastas.md).

Întrucât produsele comercializate de către Pastas.md sunt obținute din materii prime naturale, nu se vor accepta retururi pe considerente de diferențe/discrepanțe de culoare/gust/miros/textură între același tip de produs provenind din loturi diferite/lot similar, acestea nereprezentând o lipsă de conformitate/viciu ascuns.

Situații de acceptare a returului:

  • În situația în care un produs aflat în perioada de valabilitate prezintă neconformități ce fac nesigură sau imposibilă administrarea/utilizarea sa, acesta va fi inlocuit;
  • Dacă defectul prezentat nu poate fi înlăturat datorită naturii disproporționate a acestuia, și înlocuirea produsului nu este posibilă, Clientul va avea posibilitatea de a primi suma de bani într-un cont bancar in MDL;
  • În cazul altor defecte ce nu pot fi înlăturate, și care necesită înlocuirea produsului.

Pentru a beneficia de retur, Clientul are urmatoarele obligații:

  • Produsul să fi fost cumpărat de la pastas.md și folosit numai în scopul pentru care a fost conceput;
  • Să respecte instrucțiunile de folosire/depozitare/manipulare și să utilizeze produsul conform instrucțiunilor impuse de producator;
  • Să păstreze documentul fiscal cu care a cumparat produsul;
  • Să păstreze ambalajul original și toate accesoriile care au venit în acesta, și să le livreze împreună cu produsul.

Cauze de neacceptare a returului:

  • Deteriorări ale ambalajului; expunere excesivă la radiații solare; lipsa sau modificarea informațiilor referitoare la lotul și termenul de valabilitate aferente produsului;
  • Deteriorările produse ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de folosire / depozitare / manipulare.

Toate celelalte prevederi cuprinse în legislația în vigoare, referitoare la acoperirea de către pastas.md a viciilor ascunse ale produselor vândute, sunt valabile. Drepturile Clienților sunt cele prevăzute în legislația în domeniu, acestea neextinzându-se asupra eventualelor daune cauzate de folosirea produsului.

Returnarea mijloacelor financiare

Pentru retururi integrale de comenzi, Clientul primește banii aferenți produselor returnate și costul transportului achitat inițial (dacă e cazul) în interval de 30 de zile calendaristice de la data la care pastas.md acceptă returul.
Pentru retururi parțiale de comenzi, dacă valoarea produselor rămase în comandă nu respectă condițiile ofertei/promoției referitoare la transportul gratuit, mai precis valoarea lor cumulată nu mai depășește 400 lei, Clientul primește banii aferenți produselor returnate mai puțin costul unui transport aferent produselor păstrate (produsele păstrate sunt asimilate unei comenzi care nu se califică pentru transport gratuit).

Restituirea sumelor se va face prin transfer bancar în contul furnizat de Client sau în contul de PayPal după caz. Pastas.md nu își asumă responsabilitatea pentru furnizarea eronată a datelor bancare de către Client.

Forță majoră

Niciuna dintre părțile contractuale nu poate fi trasă la raspundere pentru neexecutarea (totală/parțială) sau executarea cu întârziere a obligațiilor sale, dacă acestea au fost cauzate de forță majoră. Părțile îți vor aduce la cunoștință de îndată cazul de forță majoră și vor lua toate măsurile necesare în vederea limitării consecințelor evenimentului.  Dacă în termen de 15 zile evenimentul de forță majoră nu încetează, părțile au dreptul de a denunța unilateral contractul fără a putea pretinde plata de daune-interese. Forța majoră va fi probată conform legii.

Litigii și dispoziții finale

Orice altă chestiune apărută în momentul cumpărării, achitării, sau livrării comenzii prin intermediul pastas.md și care nu este reglementată de niciun articol din prezentul document, se va soluționa pe cale amiabilă, în termen de treizeci zile lucrătoare de la data prezentării în scris a problemei. În cazul în care nu se reușește o soluționare amiabilă a litigiului, competența revine instanțelor naționale de judecată. Continuarea utilizării acestui site presupune acordul implicit și necondiționat a acestor termeni și condiții.